torsdag den 30. april 2015

Vi prøver igen

Nå.. Et par år måtte der gå, før der blev tid/lyst til at skrive igen. De unger tager sgu tid.

Da det nok mest er mig selv, der rent faktisk læser dette, kommer det nok mest fremover til at køre som en logbog, med beskrivelse af mine dimser, og modifikationerne på dem.

PT. ser setuppet sådan ud:

Telefon: Samsung Galaxy s5 med Alliance Rom v8.

Ur: Pebble Steel - pt. org. Firmware 2.9.1

Tablet: Nexus 7 (2013) med Multirom - dog pt kun Blisspop 5.02 installeret.

PC: Asus F550LAV, I5-processor, 4gb Ram, 250 gb Samsung EVO 850 SSD. Dualboot mellem Linux Mint17.1 og Windows 8.1


Telefonen:
Har kørt med diverse mere eller mindre buggy AOSP-roms siden de kom frem omkring september 2014. Skiftede til Lollipop omkring december... Og nøj hvor har det været buggy. Jeg elsker AOSP, og har fundet mig i meget. Men jeg streamer audio med bluetooth dagligt, og det er bare aldrig rigtigt kommet til at virke. Derfor har jeg været nødsaget til at skifte til en TW-rom :-(.
Alliance har dog et ganske ok AOSP-theme, der tager det grimmeste væk. Og Bluetooth virker! Kameraet er også uden tvivl bedre på egen firmware. Men jeg holder nu alligevel stadig øje med, om ikke snart de får fikset det Bluetooth.
Telefonen bliver IKKE skiftet ud med S6. Det er sikkert. Exynos-processor er ikke til at lege med, og desuden er jeg træt af at kæmpe sådan med at få AOSP. Næste telefon bliver en af følgende (i prioriteret rækkefølge):

  1. Nexus ? (2015) - Rygter sigter det bliver en Xiaomi 5,1".
  2. Moto X (2015)
  3. OnePlus Two
  4. Oppo ?
  5. Hvis alt andet fejler - LG G4
Men det hele kommer naturligvis an på, hvad det ender med.

Indtil videre må jeg erkende, at der i skrivende stund ikke er en telefon på markedet jeg har lyst til at skifte min s5 ud med, og det tegner dermed til, at jeg kommer til at slå rekord i, hvor lang tid jeg har samme telefon.

Tabletten:

Den bliver godt nok ikke brugt til meget længere. Har leget lidt med Ubuntu Touch derpå, men det siger mig nu ikke så meget endnu. Har også haft Android 5.1 derpå, men den røg af igen. Den virker fint til det den skal lige nu.
Jeg læser et par magasiner derpå, og ellers kører jeg lidt test af forskellige roms. Det er fedt at have multirom, så det ikke er nødvendigt at slette den gamle for at teste en ny.

Ur:
Har været glad for mit Pebble Steel i over et år nu. Det står ikke lige til at blive skiftet ud med Android Wear. Der er dog kommet flere fede frem, som viser hvordan man kan lave et fedt smartwatch. De er bare alt alt alt for dyre, når man tænker på, hvor hurtigt de bliver forældede. Olio er favoritten, men Vector er også cool.
Venter spændt på Firmware version 3.0 aka. Time OS.

PC:
Blev opgraderet med ny SSD for få uger siden. Nøj det er fedt! Dualboot er bare endnu federe, når det kun tager et par sekunder at genstarte! Bruger dog stadig primært Linux delen. Pænere og hurtigere. Ser frem til Linux Mint 18 indenfor de nærmeste måneder. Og Windows 10 ser også ganske interessant ud.


Næste ændring bliver uden tvivl på telefonen. Har fundet en T-mobile TW-rom der hedder Twi5ted. Den ser vildt hurtig ud. Sammen med et AOSP Layer-theme kan det sagtens være den fremtidige rom.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar