mandag den 22. juli 2013

TW - > GE - > AOSP - > TW

Så er der sgu blevet testet roms...

Det begyndte at krible i mig, da Google Edition (GE) blev frigivet. Både i 4.2.2 og i 4.3.

Jeg kunne se, mange brokkede over at batteriet blev drænet alt for hurtigt i 4.3, så det måtte blive 4.2.2 der skulle prøves.

Nandroid blev sat igang, og da backuppen var klar og den slanke Rom på (så vidt jeg husker) kun 350 mb var downloadet, skulle der flashes.

Wipe, format system, install, reboot... Klar med flot ren boot animation, og det reneste Googlesystem, jeg endnu har prøvet, da jeg aldrig har været så heldig at have en Nexus telefon i hånden.

Nøj, det var rent... Alt for rent... Det viste sig jo at Touchwiz ikke kun var en grim skal og overflødige sensorer... Men derimod var der jo også ting, som jeg ikke lige synes jeg kunne undvære i hverdagen... Nogle ting var standard TW, og nogle var via mods i min rom... Men det var jo på det tidspunkt også en helt jomfruelig rom, som developers endnu ikke havde haft chancen for at kigge på. I skrivende stund, kan jeg se de har pillet en del mere ved de mange mange GE-roms der er kommet. 3-way reboot var noget at det første, der slog mig at jeg manglede. Det er i hvert fald kommet.

Men jeg havde nu fået blod på tanden til til at der skulle prøves noget AOSP. Jeg kunne jo altid gå tilbage til min Nandroid af Foxhound.

Så der blev flashet LiquidSmooth 2.8. En virkelig lækker rom, der som den eneste af dem jeg prøvede var baseret på AOKP. Desværre var bluetooth ikke stabil derpå, derfor måtte jeg videre. CM 10.1 nightly, crDroid 5, JellyBeer, PAC Man og Revolt blev prøvet. Alle med enten bluetooth og/eller kamera-problemer. Derudover var jeg træt af at NFC ikke kunne rettes til at virke med slukket skærm. Revolt var favoritten, men da kameraet lavede FC hver gang jeg tog et billede måtte jeg droppe den. Det er dog et kendt problem, og bliver forhåbentligt rettet i næste version. For der var virkelig en ROM der ellers virkede til at kunne levere det jeg gerne vil have. Det trækker også lidt i mig at prøve LiquidSmooth igen, da den nu er opdateret til 2.9

Jeg er derfor nu tilbage på Foxhound. Der var lidt problemer med opgraderingen fra 0.9 til 1.0, men der kom hurtigt opdateringer igen til 1.1, 1.2 og nu 1.3.

Jeg er yderst tilfreds med at være tilbage på TW på jeg indrømme. Kan mærke telefonen, batteriet og kameraet har det meget bedre med at være på hjemmebane...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar